ריכזנו עבורכם רשימת מונחים בקידום אתרים שתעשה לכם סדר בכל תחום מושגי ה-SEO.
אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO Search Engine Optimization
תהליך קידום אתר אורגני במנועי החיפוש להשגת מיקומים ודרוגים גבוהים בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח פופולריות בענף או התחום בו עוסק אתר אינטרנט.
ככל שמילות החיפוש רבות יותר יופיעו בדף תוצאות החיפוש במיקום גבוה כך יזכה בעל האתר בחשיפה למוצרים והשרותים שהוא מציע ללקוחות הפוטנציאלים שהגיעו דרך האתר
תהליך SEO מקצועי נעשה בהתאם לסטנדרטים של מנועי החיפוש, תוצאות הקידום באות לידי ביטוי לאחר תקופה יחסית ממושכת של 4-6 חודשים למרות שישנם גם תוצאות מידיות.
מנוע חיפוש – Search Engine
מנועי חיפוש הם כלים אוטומטיים המקטלגים דפי אינטרנט .
מנוע חיפוש מורכב משלושה חלקים מרכזיים:
עכביש \ רובוט
המכונה גם (Spider) היא תוכנה אוטומטית הסורקת את רשת האינטרנט ומחפשת דפי אינטרנט חדשים או כאלה שעודכנו.
הרובוט “זוחל” ברשת ומוצא כל הזמן דפים חדשים באמצעות מעקב אחר קישורים הנמצאים בדפים קיימים.
כאשר הרובוט מבקר בדף מסוים הוא נכנס אוטומטית גם לכל הדפים האחרים שדף זה מקשר אליהם.
הרובוט מוזן ברשימת הכתובות בהן הוא מבקר ומשווה את הקישורים המופיעים בדפים לרשימה זו.
ברגע שהרובוט מוצא דפים חדשים או כאלה שעודכנו הוא מעתיק את תוכנם ושולח את המידע הזה למאגר המידע של מנוע החיפוש
מאגר מידע המאגר של מנוע החיפוש
מכיל את עותקי הדפים שנשלחו אליו על ידי הרובוט.
הדפים המאוחסנים במאגר עוברים מפתוח על פי שדות ועל פי המילים המופיעות בתוכנם.
ממשק חיפוש
ממשק החיפוש של המנוע הוא אותו טופס המאפשר למשתמש להקליד מילות מפתח לחיפוש ומספק לו כלים המסייעים במציאת המידע המבוקש במאגר.
מנועי חיפוש מציעים לרוב ממשק חיפוש פשוט המורכב משורת חיפוש אחת וממשק חיפוש מתקדם המורכב מאפשרויות חיפוש שונות.
שיווק במנועי חיפוש – SEM Search Engine Marketing
כל הפעולות המבוצעות על מנת לשווק אתר האינטרנט דרך מנועי חיפוש.
הפעולות הנכללות בהדגרה זו הם קידום אורגני במנועי חיפוש ( SEO ) ופרסום מודעות טקסטואליות בתוצאות הממומנות במודל שלם לפי הקלקה.
אינדקס – Index
רשימת אתרים המסוווגים לפי נושאים או קטגוריות, המכונה גם Directory . דוגמא לאינדקסים נפוצים הם האתרים יהוו (yahoo) וואללה, נענע, תפוז.
את האתרים באינדקס מסווגים בני אדם להבדיל ממנועי חיפוש המבצעים זאת באמצעות תוכנת עכביש
אינדוקס
תהליך איסוף המידע והנתונים מאתרי אינטרנט הפזורים ברשת על ידי עכביש/רובוט הסריקה של מנוע החיפוש.
הרובוט סורק את דפי אתרי האינטרנט ושולח את הנתונים לבסיס הנתונים של מנוע החיפוש לטובת אינדוקס.
לאחר תהליך זה נתוני האתר קיימים במאגר הנתונים של מנוע החיפוש והא מסוגל להציג תוצאות מהירות לשאילתות עבור אתרים שאונדקסו על ידו.
אלגוריתם של מנועי חיפוש
האלגוריתם של מנועי החיפוש היא הנוסחה והכללים באמצעותם דרוג של דפי אינטרנט הנסרקים על ידי העכביש\רובוט של מנוע החיפוש ברשת.
מנוע חיפוש שונים משתמשים באלוגריתם שונה בדרוג דפי האינטרנט וזהו “המתכון הסודי” של אחת מהם.
אלגוריתם של גוגל לדוגמא מתחשב מאלפי פרמטרים ונותן לכל אחד מהם משקל שונה בשקלול הכללי של הדרוג,דוגמאות לפרמטרים הם כותרות הדפים, רמת הקישוריות לאתר.
אופטימיזציה של התכנים ועוד.
האלגוריתם של מנועי החיפוש הגדולים מתעדכן תכופות ומקדם אתרים מקצועי יודע להתאים את שיטות העבודה בהתאם לשינויים שמתחוללים באלגוריתם
רלוונטיות
רמת ההתאמה בין תוצאות החיפוש לבין החיפוש שאליו התכוון המשתמש שהקליד את בקשת החיפוש
תוצאות אורגניות – Organic Search Results
תוצאות החיפוש הטבעיות שחוזרות לאחר שאילתת החיפוש שהקליד הגולש.
מיקום האתרים בתוצאות אלו נקבע על פי האלגוריתם של מנוע החיפוש .
מיקום ודרוג תוצאות אלה הוא טבעי ולא ניתן לקנייה ממנועי החיפוש אולם על מנת להשיג תוצאות טובות יש לבצע באתר תהליכי אופטימיזציה תקניים.
ארגז החול של גוגל – Google Sandbox
תופעה שמופיעה עבור דומיין חדש שגוגל מזהה, האתר עובר לתחתית הרשימה למשך מספר חודשים בלי קשר לרמת האופטימיזציה שישנה באתר ורמת הקישוריות אליו.
זה עובד בעיקר באמצעות דחיקתו לתחתית הרשימה למשך כחצי שנה ללא קשר לרמת האופטימיזציה והקישוריות של האתר.
בסיום תקופת השהייה בארגז החול של גוגל יופיע האתר בדרוג המתאים לו בתוצאות החיפוש של גוגל בהתאם לפעילות קידום האתר שבוצעה בתקופה זו.
בקרו באתר של גוגל סנדבוקס >>
קישורים – Links
הפנייה מעמוד אינטרנט אחד לאחר. ההפניה לאתר מבוצעת על ידי לחיצה על הלינק שיכול להיות מילה או ביטוי , כתובת אתר או תמונה.
סוגי קישורים
ישנם מספר סוגי קישורים בעלי משמעות רבה בנושא קידום אתרים ושיווק אתרים באינטרנט:
- קישור הדדי – שני אתרים המבצעים הפניות אחד לשני באמצעות לינקים באופן הדדי.
- קישור יוצא – קישור מעמוד מסויים באתר לעמוד אחר באתר אחר
- קישור נכנס – קישור מאתר חיצוני המפנה לאתר שלך ללא תמורה, קישורים אלה בעלי משקל רב בעיני מנועי החיפוש בדירוג האתר.
- קישור טקסט – המילה או הביטוי שרואה הגולש בקישור.
במקום להשתמש בכתובת האתר של קישור רצוי לטובת קידום מילות חיפוש להשתמש בטקסט קישור שבו תופיע מילה לחיצה המובילה לאתר שלך
בניית קישורים לקידום אתר
זה אחד מונחים בקידום אתרים המוכרים ביותר, קישורים לאתר האינטרנט מאתרים אחרים משפר משמעותית את דרוג האתר במנועי החיפוש.
האלוגריתם של גוגל נותן משקל חשוב להצבעות לאתר אינטרנט מאתרים אחרים ולפרמטר זה משקל מכריע.
בניית קישורים היא חלק מתהליך האופטימיזציה בו מגדילים באופן מתמיד את מספר הקישורים המצביעים לאתר.
ישנה חשיבות רבה לאיכות הקישורים, קישורים המובילים לאתר מאתרים בעלי תוכן או נושאים משותפים יהיו בעל משקל גבוה בדרוג האתר על ידי מנוע החיפוש מאשר קישור מאתר כללי ללא קשר לתחום האתר המקודם
חוות קישורים
אתרי אינטרנט המכילים כמות גדולה מאוד של קישורים לאתרים שונים ללא קשר תוכני ביניהם.
מטרת חוות הקישורים היא להגדיל את כמות הקישורים לאתרים המקודמים על ידי בעליהם ובזאת לזכות בדרוג גבוה יותר במנועי החיפוש.
השתתפות והופעה בחוות קישורים לא יעיל עבור וכוחו בשיפור דירוג האתר בגוגל הוא אפסי מכיוון שמנוע החיפוש מזהה מקרים אלו שבאים להטות את התוצאות,
חשוב לדעת ששימוש בחוות \קישורים עלולה להביא להחרמת האתר על ידי מנוע החיפוש.
דרוג האתר בגוגל PR – Page Rank
סקאלת פופלאריות של דף אינטרנט.
ה PR נקבע בעיקר ע”י מנוע החיפוש גוגל וסקאלת הדרוג היא בין 0-10 שהציון 10 נחשב לאתר פולארי ביותר.
ה PR של כל אתר וניתן לבדיקה וזיהוי בצורה פשוטה על ידי התקנת סרגל כלים של גוגל או באתרים הנותרים שרות זה בחינם.
הסרה מהאינדקס של גוגל -רשימה שחורה של אתרים
פעילות לא אתית של קידום אתרים בשיטות פסולות יביא את גוגל במהרה להסיר את האתר וכתובת הדומיין שלו כולל כל הדפים הקיימים מאתר לתמיד וכל זאת בעקבות שימוש בפעילויות קידום לא אתיות.